Kérdése van? Küldjön Nekünk mailt: info@firstgsm.hu

Garanciális feltételek

 

Termékeinket mindenben a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!

Mely esetekben élhet fogyasztó a jótállási jogával?

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

- A 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár (azaz a számlán   szereplő, kizárólag egy adott termékre vonatkozó ár) esetén 1, azaz egy év.

- A 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2, azaz két év.

- A 250 000 forint eladási ár felett 3, azaz három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

1.      A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító beszállítóinkhoz vagy szakszerviznek aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 2-4 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.

2.      Mikor nem érvényesíthető a jótállás?

- illetéktelen szoftvertelepítési kísérlet, valamint az ebből eredő hardveres   meghibásodások esetén.

- a különböző tisztítások, törések, fizikai sérülés és beázás esetén.

- számítástechnikai vírusok, kémprogramok, trójai programok stb. okozta károk, valamint adat- vagy programvesztések esetében

FONTOS!

A fenti okokból meghibásodott termékek javítási, illetve bevizsgálási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli. A fent leírt költséget egy-egy gyártó, illetve a forgalmazó egyedileg állapítja meg.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:

-    A nyugta és vagy számla egy példánya


Ennek hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni! 

A garancia külső behatás nélkül, a telefon meghibásodásából eredő szoftveres és hardveres hibákra értendő.

A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek három munkanapon belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a forgalmazó webshop.

A három munkanapon belüli csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt.  A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb…) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a három munkanapon belüli cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék három munkanapon belüli meghibásodása esetén:
   
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító beszállítóinkhoz vagy a szakszervíznek, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 3-4 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.

Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó) számán, illetve email-en (az info@firstgsm.hu email címen).

Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.

Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a három munkanapon belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.

Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék három munkanapon belüli meghibásodás cseréjét.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
    
Utánvételes fizetéssel küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. A visszajuttatás határidőben történik, ha a terméket a fogyasztó a garanciális idő lejárta előtt eljuttatja cégünknek. (Kérjük, hogy még a garancia lejárta előtt 1 nappal érkezzen meg hozzánk a termék.) 

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből eredő hibák a garancia elvesztésével jár.